Як зареєструвати РРО в 2020
Реєстрація РРО та використання книг КОРО 2020 р крок за кроком
З 19 квітня 2019 р змінилася процедура реєстрації РРО: з появою електронного Реєстру ЦСО і Реєстру екземплярів РРО процедура реєстрації стала значно простіше. У цій статті ми розповімо про те, як зареєструвати касовий апарат (РРО) та КОРО в 2019 році в Україні.
Законодавчі підстави зміни процедури:
- Наказ №773 Міністерства фінансів України "Про зміни в порядку реєстрації реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та КОРО...";
- Наказ №64 від 13.02.2019 "Про затвердження порядків ведення реєстру екземплярів реєстраторів розрахункових операцій та Реєстру центрів сервісного обслуговування...".
Основні скорочення в статті:
- РРО - реєстратор розрахункових операцій, він же касовий апарат, він же фіскальний реєстратор. До реєстраторів розрахункових операцій належать: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, вбудований електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) та ін;
- КОРО - книга обліку розрахункових операцій. Прошнурована і належним чином зареєстрована в органах доходів і зборів книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг);
- ДФС - Державна фіскальна служба. В народі - податкова інспекція.
- ЦСО - суб'єкт господарювання, який за договором з постачальником надає послуги щодо введення в експлуатацію, технічного обслуговування, гарантійного, післягарантійного ремонту реєстраторів розрахункових операцій. В народі - "касовікі".
Реєстрація РРО 2020: Основні зміни процедури
✔ Мінімальний пакет документів для реєстрації
Платник має право зареєструвати РРО та КОРО на підставі тільки однієї заяви. Це стало можливим завдяки появі Реєстру ЦСО і Реєстру екземплярів РРО. Заява подається до органів ДФС в електронній формі через електронний Кабінет платника податків. Паперова форма також поки залишається в силі.
✔ Документообіг в електронному вигляді
Більшість процесів переводиться в електронну форму: подача заяви на реєстрацію РРО, повідомлення про укладення договору про технічне обслуговування і ремонт РРО; резервування фіскального номера РРО, відправка ЦСО актів введення в експлуатацію та довідок про опломбування - всі ці процеси можуть здійснюватися засобами інформаційної системи фіскальної служби і Електронного кабінету платника податків.
✔ Право цифрового підпису документів
Суб'єкту господарської діяльності надано право підписання реєстраційної заяви, заяви про реєстрацію КОРО і журналу про використання РРО для отримання реєстраційних документів засобами цифрового підпису.
Доповнення до процедури, пов'язане з реєстрацією РРО:
Перед початком реєстрації обов'язково потрібно подати ФОРМУ 20 ОПП - Повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які здійснюється діяльність.
Форму №20 ОПП потрібно подавати і в разі зміни відомостей про об'єкт оподаткування, а саме при зміні:
- типу;
- найменування;
- місцезнаходження;
- стану об`єкта оподаткування
Обов'язок повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, встановлено як для юридичних, так і для фізичних осіб.
Під час першої подачі форми 20 ОПП відзначають всі об'єкти оподаткування, а в разі подальшої її подачі треба вказати тільки новий об'єкт оподаткування або об'єкт оподаткування, за яким відбувається хоча б одна зміна.
Реєстрація касового апарату (РРО) в Україні стає простіше і перекладається в електронний вигляд. Всі операції по реєстрації РРО з 2019 р здійснюються в електронному кабінеті платника податків.
Насамперед купуємо РРО :-) (касовий апарат або фіскальний реєстратор відповідно до потреб Вашого бізнесу). Наступний крок - укладення договору з ЦСО на сервісне обслуговування і ремонт РРО.
Примітка: ЦСО повідомляє ДФС про укладення Договору в електронному вигляді.
Після того, як договір на сервісне обслуговування РРО зареєстрований в системі Вам потрібно заповнити в електронному вигляді "Заяву про реєстрацію РРО" в особистому кабінеті платника податків або в паперовому вигляді за формою N 1-РРО (реєстраційна заява). У самій заяві можете вказати, в якому форматі надалі Ви хочете здійснювати документообіг: в електронному або паперовому. У пріоритеті для податкової інспекції електронний вигляд, все - ж таки 21 століття ... (При цьому будьте готові до того, що поки сервер БД ДФС працює з перебоями, "можливі нюанси ...").
Дана заява про реєстрацію розглядається протягом одного робочого дня і при відсутності причин, за якими можуть відмовити в реєстрації РРО, орган ДФС висилає "довідку про резервування фіскального номера в ЦСО".
Введення РРО в експлуатацію
На підставі довідки про резервування фіскального номера ЦСО, з яким укладено договір на обслуговування РРО, протягом 3-х робочих днів фіскалізує апарат, вводить в експлуатацію, підключає до еквайєру і опломбує його. Довідку про опломбування РРО та Акт введення в експлуатацію ЦСО відправляє в органи ДФС в електронному вигляді. Також ЦСО зобов'язаний видати підприємцю оригінал Довідки (паперовий варіант) про опломбування РРО.
Реєстрація РРО в органах ДФС
Протягом 1-2 робочих днів після отримання електронних документів від ЦСО (Акту введення в експлуатацію та Довідки про опломбування РРО) ДФС зобов'язана видати підприємцю "свідоцтво про реєстрацію РРО".
Після отримання свідоцтва про реєстрацію РРО, у разі, якщо вам для роботи не потрібна ліцензія - Прийміть наші вітання з вдалим закінченням процедури реєстрації РРО!